La nivelul judetului Alba s-au depus, pana la suspendarea domeniului, un numar de 9 proiecte ce prevad reabilitarea drumurilor locale.
Prin cele 9 cereri, autoritatile solicita spre finantare europeana nerambusabila suma de 67,12 milioane euro.
Pana in prezent, un numar de 2 cereri de finantare prin fonduri structurale depuse de autoritatile din judet au fost respinse, alte doua cereri au fost aprobate spre finantare si se afla in implementare si doua proiecte mai sunt in evaluare.
Un numar de 2 proiecte au ramas pe lista de rezerva a domeniului urmand a fi finantate in cazul in care vor fi realocate fonduri. (adrcentru.ro)
miercuri, 17 februarie 2010
luni, 8 februarie 2010
DEZBATERE PUBLICA PRIVIND DEZVOLTAREA MUNICIPIULUI BRASOV
In vederea absorbtiei celor peste 74 milioane euro, fonduri nerambursabile, alocate prin programul REGIO pentru dezvoltarea municipiului Brasov, Agentia pentru Dezvoltare Regionala Centru, impreuna cu municipalitatea Brasov, organizeaza o dezbatere publica in data de 9 februarie.
Acest eveniment va avea rolul de a prezenta polul de crestere Brasov, fiind o intalnire intre toti partenerii de la nivel local, regional si national pentru discutarea modului de lucru privind realizarea cu succes a obiectivelor propuse in Planul Integrat de Dezvoltare al polului de crestere Brasov. Manifestarea va avea loc la sala 120 a Consiliului Judetean Brasov, B-dul Eroilor, nr. 5, incepand cu ora 11.00.
Prin intermediul Axei Prioritare 1 – „Sprijinirea dezvoltarii durabile a oraselor – poli urbani de crestere“, a Programului Operational Regional se doreste cresterea calitatii vietii si crearea de noi locuri de munca, prin reabilitarea infrastructurii urbane, imbunatatirea serviciilor urbane, inclusiv a serviciilor sociale, precum si prin dezvoltarea structurilor de sprijinire a afacerilor si a antreprenoriatului.
Unul dintre sub-domeniile acestei axe il reprezinta „polii de crestere” nominalizati prin HG 998/2008 pentru desemnarea polilor de crestere si polilor de dezvoltare urbana in care se realizeaza cu prioritate investitii din programele cu finantare comunitara si nationala, cu modificarile si completarile ulterioare. La nivelul Regiunii de Dezvoltare Centru a fost desemnat ca si pol de crestere municipiul Brasov si arealul metropolitan aferent.
In cadrul evenimentului care va avea loc marti la Brasov se va prezenta conceptul polului de crestere, rolul coordonatorului de pol, obiectivele Planului Integrat de Dezvoltare ale polului de crestere Brasov si o situatie privind stadiul implementarii Programului Operational Regional la nivelul Regiunii Centru.
Acest eveniment va avea rolul de a prezenta polul de crestere Brasov, fiind o intalnire intre toti partenerii de la nivel local, regional si national pentru discutarea modului de lucru privind realizarea cu succes a obiectivelor propuse in Planul Integrat de Dezvoltare al polului de crestere Brasov. Manifestarea va avea loc la sala 120 a Consiliului Judetean Brasov, B-dul Eroilor, nr. 5, incepand cu ora 11.00.
Prin intermediul Axei Prioritare 1 – „Sprijinirea dezvoltarii durabile a oraselor – poli urbani de crestere“, a Programului Operational Regional se doreste cresterea calitatii vietii si crearea de noi locuri de munca, prin reabilitarea infrastructurii urbane, imbunatatirea serviciilor urbane, inclusiv a serviciilor sociale, precum si prin dezvoltarea structurilor de sprijinire a afacerilor si a antreprenoriatului.
Unul dintre sub-domeniile acestei axe il reprezinta „polii de crestere” nominalizati prin HG 998/2008 pentru desemnarea polilor de crestere si polilor de dezvoltare urbana in care se realizeaza cu prioritate investitii din programele cu finantare comunitara si nationala, cu modificarile si completarile ulterioare. La nivelul Regiunii de Dezvoltare Centru a fost desemnat ca si pol de crestere municipiul Brasov si arealul metropolitan aferent.
In cadrul evenimentului care va avea loc marti la Brasov se va prezenta conceptul polului de crestere, rolul coordonatorului de pol, obiectivele Planului Integrat de Dezvoltare ale polului de crestere Brasov si o situatie privind stadiul implementarii Programului Operational Regional la nivelul Regiunii Centru.
luni, 25 ianuarie 2010
Gradul de cunoaştere a instituţiilor europene
În ultimul deceniu, instituţiile europene au fost din ce în ce mai prezente în viaţa românilor fie prin informaţii depărtate de realităţile lor zilnice, fie prin decizii care le-au afectat direct viaţa. Au atins ele însă un nivel de cunoaştere similar cu cel existent în statele membre de mai multă vreme ale UE ?
Analiza datelor pune în evidenţă trei aspecte. Primul este acela că, în România, dintre instituţiile a căror notorietate a fost măsurată, Parlamentul European ocupă primul loc cu 92%, urmat de Comisia Europeană (cu 81% grad de cunoaştere), Consiliul Uniunii Europene (76%) şi Banca Centrală Europeană (74%).
Cel de-al doilea este că, în general, nu există diferenţe semnificative între nivelurile de notorietate înregistrate de instituţiile europene între România sau statele noi membre ale UE şi media celor 27 de state ale Uniunii Europene. Iar cel de-al treilea aspect demn de remarcat este nivelul semnificativ mai redus al notorietăţii Consiliului Uniunii Europene (66%) în media celor 27 de state decât în noile state membre (74%) sau în România (76%).
Din punct de vedere socio-demografic, există diferenţe în ceea ce priveşte cunoaşterea instituţiilor europene atât în România, cât şi la nivelul celor 27 de state membre.
Aceste diferenţe urmăresc, în linii mari, obiceiurile de consum al informaţiilor politice naţionale şi internaţionale. Pentru că profilul este similar pentru toate instituţiile, vom prezenta în cele ce urmează doar concluziile referitoare la cunoaşterea Comisiei Europene. (sursa: Eurobarometru 72)
Analiza datelor pune în evidenţă trei aspecte. Primul este acela că, în România, dintre instituţiile a căror notorietate a fost măsurată, Parlamentul European ocupă primul loc cu 92%, urmat de Comisia Europeană (cu 81% grad de cunoaştere), Consiliul Uniunii Europene (76%) şi Banca Centrală Europeană (74%).
Cel de-al doilea este că, în general, nu există diferenţe semnificative între nivelurile de notorietate înregistrate de instituţiile europene între România sau statele noi membre ale UE şi media celor 27 de state ale Uniunii Europene. Iar cel de-al treilea aspect demn de remarcat este nivelul semnificativ mai redus al notorietăţii Consiliului Uniunii Europene (66%) în media celor 27 de state decât în noile state membre (74%) sau în România (76%).
Din punct de vedere socio-demografic, există diferenţe în ceea ce priveşte cunoaşterea instituţiilor europene atât în România, cât şi la nivelul celor 27 de state membre.
Aceste diferenţe urmăresc, în linii mari, obiceiurile de consum al informaţiilor politice naţionale şi internaţionale. Pentru că profilul este similar pentru toate instituţiile, vom prezenta în cele ce urmează doar concluziile referitoare la cunoaşterea Comisiei Europene. (sursa: Eurobarometru 72)
miercuri, 13 ianuarie 2010
Departament Coordonare POL Crestere BRASOV angajeaza ASISTENT
Concurs pentru ocuparea postului de ASISTENT
Conditii de participare pentru ocuparea postului de Coordonator Pol de Crestere - Brasov
Obiectivul postului:
* Sprijina coordonatorul de pol de crestere in derularea activitatii de elaborare si implementare a planului integrat de dezvoltare a polului de crestere;.
Cerinte Educationale:
* Studii superioare de lunga durata, absolvite cu diploma de licenta sau echivalent, de preferinta intr-unul din domeniile: juridic, socio-uman.
Experienta:
* Experienta anterioara de minim 3 ani in specialitate;
* Experienta in ce priveste politicile UE si implementarea de fonduri europene costituie un avantaj.
Competentele postului:
* Cunostinte socio-economice si geografice referitoare la arealul polului de crestere Brasov;
* Cunostinte de operare calculator.
Abilitati, aptitudini, deprinderi necesare ocuparii postului:
* Capacitatea de a comunica eficient atat in mediul de lucru, cat si cu potentialii beneficiari ai Agentiei;
* Capacitatea de a lucra in echipa, sau de a desfasura activitati pentru indeplinirea atributiilor de serviciu fara a solicita coordonare;
* Capacitatea de a interpreta un volum mare de informatii, de a selecta aspectele esentiale capacitatea de a planifica si de a actiona strategic.
Documentele necesare: Scrisoare de intentie, Curriculum Vitae, Copia carnetului de munca
Concursul va avea 3 sectiuni:
* Verificarea conformitatii administrative, a eligibilitatii documentelor solicitate si selectarea persoanelor care corespund profilului postului ;
* Interviu - cu membrii comisiei de concurs;
* Proba practica de operare pe calculator
Persoanele interesate sunt rugate sa transmita CV – ul, scrisoarea de intentie si copie carnet de munca pana la data de 28.01.2010 orele 13.00 la numarul de fax 0258/818613 sau prin posta la sediul Agentiei pentru Dezvoltare Regionala Centru din Piata Consiliul Europei nr.32D.
Persoanele selectate in urma evaluarii CV- urilor vor fi contactate in vederea parcurgerii celorlalte etape din cadrul concursului din data de 02.02.2010 orele 11.00 : interviu si proba practica de operare pe calculator .
In vederea desfasurarii interviului participantii vor consulta o bibliografie orientativa specifica domeniului de activitate al postului si a domeniului de dezvoltare regionala.
Conditii de participare pentru ocuparea postului de Coordonator Pol de Crestere - Brasov
Obiectivul postului:
* Sprijina coordonatorul de pol de crestere in derularea activitatii de elaborare si implementare a planului integrat de dezvoltare a polului de crestere;.
Cerinte Educationale:
* Studii superioare de lunga durata, absolvite cu diploma de licenta sau echivalent, de preferinta intr-unul din domeniile: juridic, socio-uman.
Experienta:
* Experienta anterioara de minim 3 ani in specialitate;
* Experienta in ce priveste politicile UE si implementarea de fonduri europene costituie un avantaj.
Competentele postului:
* Cunostinte socio-economice si geografice referitoare la arealul polului de crestere Brasov;
* Cunostinte de operare calculator.
Abilitati, aptitudini, deprinderi necesare ocuparii postului:
* Capacitatea de a comunica eficient atat in mediul de lucru, cat si cu potentialii beneficiari ai Agentiei;
* Capacitatea de a lucra in echipa, sau de a desfasura activitati pentru indeplinirea atributiilor de serviciu fara a solicita coordonare;
* Capacitatea de a interpreta un volum mare de informatii, de a selecta aspectele esentiale capacitatea de a planifica si de a actiona strategic.
Documentele necesare: Scrisoare de intentie, Curriculum Vitae, Copia carnetului de munca
Concursul va avea 3 sectiuni:
* Verificarea conformitatii administrative, a eligibilitatii documentelor solicitate si selectarea persoanelor care corespund profilului postului ;
* Interviu - cu membrii comisiei de concurs;
* Proba practica de operare pe calculator
Persoanele interesate sunt rugate sa transmita CV – ul, scrisoarea de intentie si copie carnet de munca pana la data de 28.01.2010 orele 13.00 la numarul de fax 0258/818613 sau prin posta la sediul Agentiei pentru Dezvoltare Regionala Centru din Piata Consiliul Europei nr.32D.
Persoanele selectate in urma evaluarii CV- urilor vor fi contactate in vederea parcurgerii celorlalte etape din cadrul concursului din data de 02.02.2010 orele 11.00 : interviu si proba practica de operare pe calculator .
In vederea desfasurarii interviului participantii vor consulta o bibliografie orientativa specifica domeniului de activitate al postului si a domeniului de dezvoltare regionala.
joi, 7 ianuarie 2010
Cerinte de calificare pentru semnarea unui contract de inchiriere cu AMPOSDRU
În cazul persoanelor juridice, fiecare document va fi semnat de reprezentantul legal al firmei si stampilat. În cazul în care acestea sunt semnate de o altă persoană, aceasta va prezenta o împuternicire (Formularul 2).
Documentele emise în altă limbă decât româna trebuie să fie însotite de traducerea autorizată în limba română. Toate documentele vor avea, pe lângă semnătură si stampilă, mentionat în clar numele întreg. Atentie, nu se folosesc prescurtări.
Poate fi exclus de la prezenta procedură pentru atribuirea contractului de închiriere imobil, respectiv nu este eligibil, orice ofertant care se află în oricare dintre următoarele situatii:
a) este în stare de faliment ori lichidare, afacerile îi sunt conduse de un administrator judiciar sau activitătile sale comerciale sunt suspendate ori fac obiectul unui aranjament cu creditorii sau este într-o situatie similară cu cele mentionate anterior, reglementată prin lege;
b) face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa în una dintre situatiile prevăzute la lit. a);
c) nu si-a îndeplinit obligatiile de plată a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului consolidat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în România sau în tara în care este stabilit;
d) prezintă informatii false sau nu prezintă informatiile solicitate de către autoritatea contractantă, în legătură cu situatia proprie aferentă cazurilor prevăzute la lit. a) - c).
Documentele emise în altă limbă decât româna trebuie să fie însotite de traducerea autorizată în limba română. Toate documentele vor avea, pe lângă semnătură si stampilă, mentionat în clar numele întreg. Atentie, nu se folosesc prescurtări.
Poate fi exclus de la prezenta procedură pentru atribuirea contractului de închiriere imobil, respectiv nu este eligibil, orice ofertant care se află în oricare dintre următoarele situatii:
a) este în stare de faliment ori lichidare, afacerile îi sunt conduse de un administrator judiciar sau activitătile sale comerciale sunt suspendate ori fac obiectul unui aranjament cu creditorii sau este într-o situatie similară cu cele mentionate anterior, reglementată prin lege;
b) face obiectul unei proceduri legale pentru declararea sa în una dintre situatiile prevăzute la lit. a);
c) nu si-a îndeplinit obligatiile de plată a impozitelor, taxelor si contributiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului consolidat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în România sau în tara în care este stabilit;
d) prezintă informatii false sau nu prezintă informatiile solicitate de către autoritatea contractantă, în legătură cu situatia proprie aferentă cazurilor prevăzute la lit. a) - c).
Abonați-vă la:
Postări (Atom)