joi, 9 aprilie 2009

3.2.4.1. Aspecte problematice - Educatia adultilor

•Incapacitatea factorilor decizionali din Romania de a gasi soluTii viabile privind
stimularea participarii adulTilor la InvaTare;
•EducaTia adulTilor ca atare nu intra In aria de responsabilitate distincta a
niciunui minister;
•In actualul sistem de educaTie pentru adulTi ofertele educaTionale care sa
acopere toate nevoile educaTionale/ de InvaTare ale adultului, atat pentru
dezvoltare personala, cat si profesionala sunt insuficient asigurate In mediul
rural si mic urban, mai ales;
•Lipseste o viziune integratoare, articulata;
•Sunt foarte puTine parghii de sprijin pentru perfecTionare profesionala, pentru
actualizarea competenTelor si cunostinTelor, pentru InvaTare In vederea
dezvoltarii sau pentru schimbarea carierei;
•Parghii financiare pentru stimularea participarii adulTilor la InvaTare pe
pacursul Intregii vieTi, pentru dezvoltare personala si sociala nu exista;
•Studii exhaustive si sistematice, periodice, care sa reflecte fidel realitaTile din
domeniul educaTiei adulTilor fie nu exista, fie, daca exista, sunt incomplete sau
nu sunt realizate credibil, exhaustiv. De exemplu, nu a fost realizat un studiu,
asemanator celui PISA, pentru a testa competenTele de baza ale adulTilor.
Know-how-ul In educaTia de baza a adulTilor este unul limitat, iar corelarea
diferitelor date32 ne face sa credem ca este o nevoie acuta de educaTie de
baza pentru adulTi.
•Nu exista baze de date si nici un cadru organizat coerent de informare a
publicului asupra ofertei de programe educaTionale pentru adulTi.
•Nu exista un sistem de formare iniTiala si continua a formatorilor pentru adulTi,
nu este reglementat un parcurs profesional, de avansare In cariera pentru
acestia, dar nici parghii facilitatoare pentru perfecTionarea lor profesionala
•Campanii educaTionale de informare a adulTilor asupra necesitaTii,
oportunitaTilor si beneficiilor InvaTarii sunt aproape inexistente si ineficiente.