joi, 9 aprilie 2009

Plan de actiuni - Asigurarea calitatii ofertei

Plan de actiuni - Asigurarea calitatii ofertei
- Dezvoltarea unui model corespunzator de infomare, consiliere si orientare,
integrat si cuprinzator, pentru potenTialii beneficiari de InvaTare de toate
vârstele si din toate mediile, inclusiv prin asigurarea accesului la acest tip de
servicii on-line si/sau telefonic;
- Dezvoltarea unui model de finanTare a educaTiei si formarii bazat pe o
combinaTie de fonduri publice si private, prin alocarea de foduri pentru
InvaTare indivizilor, nu instituTiilor;
- Cresterea semnificativa a numarului si varietaTii ofertelor de educaTie si
formare, pentru a asigura mai multe opTiuni si o accesibilitate sporita.
- Extinderea infrastructurii de telecomunicaTii In toate zonele Tarii, chiar si In
zonele izolate, pentru a putea accesa prin internet oferte de formare.
- Extinderea reTelei de servicii educaTionale pentru adulTi, proporTionala In toate
zonele Tarii, dar cu prioritate In mediul rural si mic urban; abilitarea scolilor,
bibliotecilor, a caminelor culturale sau a altor instituTii din comunitate care pot
avea un rol In DRU (prin formarea adecvata a personalului didactic si de
conducere) pentru a se manifesta ca centre funcTionale de resurse
educaTionale comunitare.
- Diversificarea sistemului de ofertare pentru asigurarea celei de-a doua sanse
la educaTie, a educaTiei de baza a adulTilor.
- Formarea practicienilor pentru a realiza educaTia de baza a adulTilor eficient,
Tinând seama de particularitaTile cursanTilor.
- Adoptarea unor criterii moderne de admitere In diferitele forme de
InvaTamânt, care sa recunoasca deopotriva achiziTiile dobândite In sistem
formal, cât si pe cele dobândite In context non-formal si informal;
- Cresterea oportunitaTilor de accesare si evaluare a InvaTarii bazata pe unitaTi
de competenTa;
- Dezvoltarea unor instrumente financiare de sprijin care sa permita
participarea grupurilor vulnerabile la educaTie si formare, dar si a tuturor
adulTilor (ex. prin conturi individuale curente pentru formare);
- Introducerea competenTelor ce privesc dezvoltarea resurselor umane In toate
programele de formare a managerilor si dezvoltarea de calificari specializate
pentru managementul resurselor umane;
- Asigurarea cresterii cooperarii dintre angajatori si manageri de organizaTii si
furnizorii de servicii de educaTie si formare;
- Dezvoltarea unui sistem de recunoastere publica a organizaTiilor care
Incurajeaza, sprijina si investesc In formarea propriilor angajaTi;
- Dezvoltarea unei game mai largi de metode de InvaTare si de opTiuni In
privinTa locaTiei, duratei si manierei de InvaTare;
- Adoptarea unei centrari pe beneficiarul InvaTarii In conceperea programelor
de educaTie si formare;
- Cresterea implicarii actorilor locali majori In identificarea nevoilor de educaTie
si formare si In sprijinirea furnizarii programelor de educaTie si formare;
- Implementarea unor sisteme mai eficiente de certificare a nevoii, actualitaTii si
relevanTei ofertei de InvaTare prin educaTia formala si non-formala;
- Asigurarea dezvoltarii competenTelor cheie ca parte integranta a tuturor
proceselor de InvaTare;
- Actualizarea periodica a CNC In concordanTa cu dinamica dezvoltarilor In
domeniu, cu modernizarea, flexibilizarea si eficientizarea procedurilor si
mecanismelor de luare a deciziilor In condiTii de asigurare a calitaTii;
- Dezvoltarea unor servicii de evaluare externe;
- Construirea unor sisteme riguroase de asigurare a calitaTii pentru toate
formele de InvaTare formala si non-formala, atât prin revizuirea celor
existente, prin Incorporarea bunelor practici din UE si nu numai precum si
prin construirea unora noi, capabile sa raspunda cererii viitoare de certificare
a calitaTii InvaTarii;
- Implementarea unui sistem revizuit, modern de formare a profesorilor si
formatorilor, care sa reflecte cele mai eficiente si actuale metode de InvaTare;
- Monitorizarea calitaTii predarii, InvaTarii si evaluarii si stabilirea unor Tinte atât
la nivel naTional cât si la nivel de furnizor de educaTie si formare.
- Introducerea criteriului “gradul de satisfacTie a beneficiarului” In cadrul
sistemelor de asigurare a calitaTii.