joi, 9 aprilie 2009

Educatia si Invatarea pe parcursul Intregii vieti

este vazuta ca o investiTie continua
si articulata In dezvoltarea individului, reunind, dupa acepTiunea data acesteia de
Comisia Europeana („Making European Area of Lifelong Learning a Reality”, 2001):
Toate activitaTile de InvaTare ce au loc de-a lungul vieTii, cu scopul de a ImbunataTi
cunostinTele, deprinderile si competenTele, Intr-o viziune personala, civica, sociala
sau legata de angajarea pe piaTa muncii.
Avem de-a face cu o definiTie ce reuneste deopotriva punctul de vedere economic si
cel umanist, educaTiei permanente fiindu-i trasate obiective precum: dezvoltarea
personala, cetaTenia activa, incluziunea sociala, potenTialul de ocupare (p.9). Se
puncteaza si In acest document necesitatea de a articula toate formele de educaTie,
formala, non-formala si informala, insistandu-se ca toate experienTele de InvaTare ale
individului sa fie luate In considerare, Intr-un demers centrat pe individ si pe nevoile
acestuia de InvaTare. De asemenea, Intre principiile de organizare a educaTiei
permanente, se mai adauga si necesitatea de a asigura acces egal si echitabil la
educaTie calitativa si relevanta tuturor indivizilor, fara nici o discriminare de gen,
etnica, de nivel socio-profesional, etc.