joi, 9 aprilie 2009

4.2.3.4. Optiune si flexibilitate In alegerea calificarilor si a metodelor de evaluare pentru certificarea acestora

4.2.3.4. Optiune si flexibilitate In alegerea calificarilor si a metodelor de
evaluare pentru certificarea acestora - Strategia Integrata de Dezvoltare a Resurselor Umane

Este bine stiut faptul ca indivizii InvaTa In diverse moduri, precum si ca raspund In
mod diferit la variatele metode de evaluare a cunostinTelor, deprinderilor si
competenTelor dobândite. Din acest motiv, alegerea unor forme flexibile de evaluare
si certificare este la fel de importanta ca si asigurarea unor forme flexibile de
InvaTare. ExistenTa unor sisteme credibile din punct de vedere calitativ de evaluare si
validare a competenTelor dobândite In contexte non-formale si informale, ca
alternativa la evaluarea finala, crearea oportunitaTilor de evaluare a dobândirii unor
unitaTi de competenTa, aferente unor standarde ocupaTionale, reprezinta modalitaTi
prin care InvaTarea poate deveni mai atractiva, conducând astfel si la o crestere a
participarii.
Nu In ultimul rând, cererea poate fi stimulata si prin asigurarea posibilitaTii evaluarii,
validarii si recunoasterii nivelurilor existente de cunostinTe, abilitaTi si competenTe, si a
identificarii carenTelor educaTionale sau formative. Ofertele de validare a
cunostinTelor, deprinderilor, competenTelor existente, dobândite In contexte
nonformale si informale, este necesar sa de dezvolte cu prioritate pentru adulTii cu
niveluri scazute de calificare, pentru a-i Incuraja sa participe la InvaTare, In vederea
avansarii la cel puTin un nivel superior de calificare, dar si pentru a scurta durata
formarii.