joi, 9 aprilie 2009

4.2.3.2. Proiectarea programelor de formare

4.2.3.2. Proiectarea programelor de formare - Strategia Integrata de Dezvoltare a Resurselor Umane

Indiferent daca procesul de InvaTare are loc Intr-un context formal sau non-formal,
conceperea programului de formare este deosebit de importanta pentru a creste
atractivitatea si participarea, pentru a acoperi o gama larga de nevoi si interese de
InvaTare, pentru a crea chiar aceste nevoi. Este necesara existenTa unei varietaTi de
programe si cursuri care sa conduca la dobândirea integrala sau parTiala a unei
calificari sau la perfecTionari punctuale, prin oferte modulare, adaptate, diverse. Prin
punerea la dispoziTie a unei game variate de rute flexibile si alternative pentru
dobândirea cunostinTelor, deprinderilor si competenTelor urmarite, se va permite
beneficiarilor programelor de formare sa aleaga acele modalitaTi de InvaTare care se
potrivesc cel mai bine cu circumstanTele personale.
Proiectarea programelor de formare trebuie sa aiba In vedere atât nevoile
reale/curente ale mediului de afaceri si social solicitate pe piaTa muncii cât si nevoile
viitoare de cunostinTe, competenTe si abilitaTi generate de implementarea strategiilor
de dezvoltare durabila, de nevoia si dinamica absorbTiei/transferului rezultatelor CDI,
a produselor tehnologice si non-tehnologice ale domeniului cercetarii dezvoltarii
inovarii. In aceste condiTii anticiparea cererii de formare reprezinta o provocare
pentru România si pentru instituTiile din domeniu care sunt abilitate cu proiectarea
planurilor de implementare a SIDRU.