joi, 9 aprilie 2009

4.2.4.1. Cresterea calitaTii seviciilor de informare, consiliere si orientare

4.2.4.1. Cresterea calitaTii seviciilor de informare, consiliere si orientare (Strategia Integrata de Dezvoltare a Resurselor Umane)
Pentru ca indivizii sa poata face alegeri adecvate In privinTa perspectivelor de cariera
pe care le pot atinge printr-o educaTie si formare corespunzatoare, este esenTial ca ei
sa aiba acces la informaTii, consiliere si orientare de cea mai buna calitate. In prezent
este destul de dificil atât pentru indivizi, cât si pentru angajatori ca sa aiba o imagine
cât mai completa despre oferta educaTionala si de formare continua, ori In privinTa
oportunitaTilor de ocupare.
O crestere a calitaTii acestor servicii poate fi obTinuta prin cresterea nivelului de
calificare a personalului implicat si prin oferta de servicii mai “prietenoase” (In sensul
apropierii de domiciliul beneficiarului, al utilizarii unor instrumente care sa
suplineasca, dupa caz, serviciile “faTa-In-faTa” si al concentrarii mai multor servicii
Intr-o singura locaTie).
O astfel de combinaTie a serviciilor “faTa-In-faTa” cu cele “la distanTa” poate fi deosebit
de benefica, In special In cazul celor care locuiesc In comunitaTi rurale sau al celor cu
mobilitate mai restrânsa. Utilizarea tehnologiei informaTiei si comunicaTiilor va face
mult mai facil accesul la baze de date credibile si actualizate continuu privind ofertele
de formare, Insa trebuie recunoscut si faptul ca persoane care nu se vor simTi
confortabil In faTa unui computer vor fi si In anul 2020.
Intarirea parteneriatelor In asigurarea unor programe de consiliere focalizate pentru
diferite grupuri Tinta, pentru facilitarea tranziTiei de la scoala la piaTa muncii, dar si
pentru facilitarea mobilitaTii ocupaTionale este necesara In continuare.